Дорога у Швеції заряджає автомобілі

youtube.com

Поблизу Стокгольму модифікували дві милі автомобільної дороги, доповнивши її зарядним пристроєм для електромобілів. Траса з'єднує аеропорт Арланда (Стокгольм) і логістичний центр за межами столиці.

Головна проблема електромобіля - довга зарядка акумулятора. У звичайний автомобіль паливо заливають за кілька хвилин, електромобіль же заряджається годинами. Спроби вирішити проблему робилися і раніше, а компанія Siemens вже кілька років працює над контактними лініями за принципом тролейбуса, призначеними для вантажівок з електричним двигуном. На електромобіль встановлюють струмозйомники, які контактують з проводами над дорогою. Метод застосовуэться тільки до вантажівок: легковий автомобіль набагато нижче.

Компанія eRoadArlanda розробила універсальний підхід: електрика подається через рейки, поглиблені в полотно дороги. Струмознімач змонтований внизу, його довжина набагато менше, тому використовувати систему можуть будь-які машини. При відхиленні від рейок струмознімач автоматично переходить у відключене положення.

Побудована дорога складається з ділянок по 50 метрів. Автомобіль, проїжджаючи по такій ділянці, автоматично включає і потім відключає подачу електрики. Використання зарядки на ходу і живлення від рейок означає, що зарядні пости не потрібні, при цьому акумулятори можуть важити менше.

Виконавчий директор консорціуму eRoadArlanda, який розробив проект, Ханс Селл, виходячи з протяжності автомагістралей в Швеції, пояснює: «Якщо ми електрифікуємо 20 тисяч кілометрів автодоріг, цього, безумовно, буде достатньо. Відстань між двома магістралями - не більше 45 кілометрів, і електромобілі зараз їздять на такі дистанції без підзарядки».

Електрифікація п'яти тисяч кілометрів доріг вже вирішує проблему пересування електромобілів без зупинок на підзарядку. Вартість електрифікації траси, як заявляють розробники, в 50 разів менше, ніж будівництво міської трамвайної лінії.

Перший автомобіль, який використовує електрифіковану дорогу, - вантажівка логістичної фірми PostNord, колись дизельний.

Важлива безпека проекту. Електрика на поверхні відсутня, контактна площадка поглиблена на п'ять-шість сантиметрів. Якщо вода затопить рейки, то на поверхні напруга буде дорівнює одному вольту, що повністю безпечно.

Перевага підзарядки на ходу особливо важлива взимку: в холодну погоду акумулятори сильно втрачають заряд. Можливість зменшення розміру батарей важлива і для екології: утилізація - складна процедура, а виробництво створює ризики забруднення природи.

У винаходу, мабуть, тільки один недолік: автомобіль повинен їхати точно у напрямку рейки. Відхилення від маршруту спровокує відключення токознімача і перевід в транспортне положення; часті перемикання можуть бути шкідливими для пристрою. Різкий поворот, ймовірно, пошкодить механізм.

Однак проблема повільної зарядки акумулятора вирішена. Система повністю екологічна, особливо якщо виробляти електрику за допомогою АЕС.

Джерело: naked-science